Att Leva

I livet finns det så många krav från andra hur man ska vara och hur man ska agera...jag tror att många gånger glömmer vi att själva reflektera hur vi själva vill bli behandlade och att vi bör behandla alla andra så som dom vill bli behandlade...så gott det går!
jag tror att man i många fall tänker på hur man själv tänker och tror omedvetet att det är rätt även för personen framför dig...för om jag tycker att det är bra varför ska inte han/hon tycka desamma?...och i det så glömmer vi att fråga hur andra tycker tänker och känner...och det kan mycker väl vara en del av dagens stress samhälle...med press från arbetsgivare,skolor,myndigheter..mm så kan det vara lätt att glömma bort att se sig omkring och tänka efter och då blir det ofta att man tänker i efterhand att man kanske inte skulle ha gjort si eller så...men men det är ju alltid lätt att vara efterklok...eller hur...jag ska nog ta och tänka på det här ett tag nu...ha det bra  //Gunnar

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag lever med dig men inte ens jag förstår det här!
Ha det bra hjärtat!

2007-11-08 @ 09:52:50
URL: http://therese4.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0