SNÖ,SNÖ,SNÖ Och Mera SNÖ!!

Varför ska man behöva genom lida detta vita helvete varje år...kan inte vi få ha sommar jämt!..nu när snön falle så känner jag verkligen hur mycket jag älskar sommaren..tänk att kunna gå ut på baksidan och sätta sig med en kopp kaffe och bara njuta av värmen. Nu får jag en sån här panikkänsla av att man måste ju göra en massa saker bara för att det är snö....skrapa rutor,skotta,byta till vinter däck...plus all snö som kommer in med barnen när dom har varit ute och lekt och alla blöta kläder...nä tacka vet jag sommaren!...jag har fullständig förståelse för björnarna som går i ide...hmm kanske skulle vara nåt :D...nä nu ska jag ta och önska mig plus grader!
Tänka sig att jag är uppvuxen i norrland men ändå hatar vintrar..iofs så är det skillnad på vintrarna här och vintrarna i norrland..även fast det blir kallare där så är det ändå skönare för att luften inte är desamma och sen så var det alltid snö...mycket snö och inte det här förbaskade blasket som vi får här..blask,mörkt och grått i stället för vitt,kallt och friskt! jaja..hur som helst så är ändå sommaren bäst...grönt är skönt..så är det bara!!
Ha en bra dag..//Gunnar
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0