Hur ska man veta?

Jag har väl akdrig varit så kluven som jag har varit den sista tiden...jag menar hur ska man veta vad som är rätt och vad som är fel?..Jag har alltid vetat vem som varit den viktigaste personen i mitt liv och jag trodde att det alltid skulle vara så...på sätt och vis så kommer det väl att alltid vara så...hur nu än livet visar sig att vara.
Vissa saker kan jag ha lite svårt att förstå...till exempel som när någon säger att den älskar en och vill att man ska vara tillsammans..men har svårt att hitta några direkta positiva saker att komma med som man har tillsammans...inga drömmar om framtiden tillsammans, och för mig så känns det konstigt när jag själv känner hur underbart det är att ha den där härliga känslan av att tillhöra någon som älskar en och men tänker på alla möjligheter man har i framtiden och vad man vill göra tillsammans med den man älskar....det är en bitterljuv känsla..och den gör mig kluven!
Och sen så finns det även andra saker som kan få mig kluven som till exempel när någon säger hur mycket den tycker om en och vill inget annat än att få vara tillsammans med en och har framtidsplaner som den vill dela med en...men när typ...ett exempel här : -Min chef frågade hur det var med min kille och då sa jag att det var slut med honom. och då frågade han om jag har träffat någon ny.
-Vad sa du då?
-Jag sa att jag inte hade träffat någon!
Då undrar jag varför vill man om man påstår sig vilja vara tillsammans med någon och man kan berätta för alla i sin närhet vad man känner...förutom sin chef?.....varför...och man får till svar -det är inget som han behöver veta!!
ja vad kan jag säga förutom än att jag är förvirrad!!

ingen vore gladare än jag om någon kunde förklara för mig varför allt måste vara så förvirrande jämt!

ha det bra // Gunnar

Kommentarer
Postat av: Therese

Mitt lilla hjärta!
Ha det bra!

2007-10-19 @ 08:45:38
URL: http://therese4.blogg.se
Postat av: Therese

Det är just det, man vet aldrig vad som är rätt eller fel, det får man reda på på resans gång. Samma sak som man vet inte vad framtiden har planerat och man har ingen rätt att ens försöka lista ut det. Man ska inte alltid tro det värsta många saker kan hända över en natt. Man kan bara öppna munnen, fråga det man vill veta, säga det man känner och agera utifrån det. Alla gör vi misstag och alla måste vi leva med de misstagen, därför är det bra att ta reda på konsekvenserna av sin handling innan man utför den.
Ha det bra!

2007-10-19 @ 12:32:57
URL: http://therese4.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0